کسپرسکی فهرست بدافزارهای ماه ژوئن را منتشر کرد

سه شنبه 12 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:31 AM


دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش

آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت پیشرو در ارائه راه‌حل‌های امنیت اطلاعات گزارشی خطرات امنیتی ماه ژوئن ۲۰۱۰ را معرفی کرد.
به گزارش واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش نماینده رسمی کسپرسکی در ایران، شرکت کسپرسکی فراوانی ویروسها در ماه ژوئن را به 2 دسته تقسیم نموده است .

1- ویروسهای موجود بر روی کامپیوتر کاربران
2- ویروسها و بدافزارهای موجود بر روی اینترنت و وب سایتهای آلوده

 آنچه که در فهرست دوم بیشتر به چشم می‌آید حضور تروجان Downloader.JS.Pegel.b است که در رده سوم بد افزارهای موجود در اینترنت می باشد ،  این بدافزار که برای آسیب زدن به وب سایت‌ها طراحی شده، پس از چندی دوباره بازگشته است. این اسکریپت بازدیدکنندگان از وب‌سایت آلوده را به سمت وب‌سایت دیگری هدایت می‌کند و در آنجا تعدادی بدافزار روی کامپیوتر قربانی نصب می‌شود. این تروجان برای این کار از حفره‌های امنیتی فایل های PDF و آسیب پذیری CVE-2010-0886 جاوا استفاده می‌کند.

 برخلاف Pegel.b حضور مجموعه آسیب‌پذیری‌های JS.Pdfka چندان جای تعجب ندارد زیرا باید مرتبا شاهد آمدن نسخه‌های مختلف استفاده از حفره‌های امنیتی محصولات ادوبی باشیم. درواقع در ماه ژوئن ما شاهد سه نسخه مختلف از آسیب‌پذیری JS.Pdfka بودیم که در رتبه ششم، هشتم و چهاردهم جدول جای گرفته‌اند.

 متاسفانه دیده می‌شود که کاربران هنوز نسبت به دریافت آپدیت‌های نرم‌افزارهای کاربردی خود کوتاهی می‌کنند و به همین دلیل است هنوز آسیب‌پذیری Agent.bab می تواند کامپیوترها را آلوده کند و در مقام دوم قرار گیرد.

 اگر آسیب‌پذیری CVE-2010-0806 ویندوز که در ماه مارس گذشته آشکار شد رفع شود، Agent.bab نمی‌تواند در طی یک ماه بیش از ۳۴۰هزار کامپیوتر را آلوده کند. همچنین است که کرم‌های اینترنتی Kido و Sality نیز هنوز به آلوده‌سازی سیستم‌ها مشغول هستند. در رده یازدهم جدول ما با P2P-Worm.Palevo روبرو هستیم که یکی از ابزارهای سرقت اطلاعات محرمانه کاربران است.

 این کرم از ابزارهای انتقال فایل نظیر به نظیر مانند BearShare، iMesh، Shareaza و eMule برای تکثیر خود استفاده می‌کند و خود را در چندین نسخه و در فولدرهای مختلف و در رسانه‌های ذخیره‌سازی کپی می‌نماید و در واقع تلاش می‌کند که به هرنحو ممکن خود را منتشر نماید.

 و در آخر اینکه AdWare.Win32.FunWeb.ds که در رده دوازدهم جدول است سعی می‌کند همه اطلاعات مربوط به جست‌وجوهای کاربران را جمع‌آوری نماید و منتاسب با آنها بنرهای تبلیغاتی ناخواسته را نمایش دهد. علاقه‌مندان می‌توانند گزارش کامل بدافزارهای ماه ژوئن را در نشانی Securelist.com مطالعه نمایند.
در رده بندی ویروسهای موجود بر روی کامپیوتر کاربران در چند ماه اخیر همواره رتبه اول به ویروس Net-Worm.Win32.Kido.ir  داده شده است .
درباره آزمایشگاه کسپرسکی
 آزمایشگاه کسپرسکی ارائه کننده نرم‌افزارهای امنیتی و حفاظت از سیستم‌ها در برابر تهدیداتی همچون ویروس‌ها، جاسوس افزارها، بدافزارها، نفوذگران، کلاهبرداری‌ها و هرزنامه‌ها است.
 این محصولات برای کاربران خانگی، شرکت‌های کوچک و متوسط، سازمان‌های بزرگ و کاربران موبایل ارائه می‌شوند. فناوری حفاظتی کسپرسکی همچنین در بسیاری از محصولات و خدمات شرکت‌های امنیتی سراسر جهان به کار گرفته می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت دورانتاش ( نماینده توزیع کننده کسپرسکی در ایران  ) تماس بگیرید.
www.Durantash.com  ,  www.NOvirus.ir  , www.DDN.ir
 AV@Durantash.com ذکر است محصولات شرکت ترندماکرو در سرعت شناسایی  و میزان شناسایی ویروسهای وب و اینترنت رتبه نخست را در بین دیگر آنتی ویروسها دارا می باشد . NSS Labs 2010

قابل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد