ارائه بروزرسانی اضطراری ماکروسافت برای نقص امنیتی و مشکل ویروس S

سه شنبه 12 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:34 AM

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

شرکت میکروسافت Microsoft اعلام کرد بدلیل حساسیت موضوع نقص امنیتی .LNK که باعث ایجاد خسارات زیادی به کاربران و شرکتهای شده است ، یک بسته بروزرسانی فوری خارج از تاریخ های همیشگی خود ارائه می دهد .

در هفته های اخیر بدلیل وجود یک نقص امنیتی در سیستم عاملهای ویندوز شرکت میکروسافت میلیونها کامپیوتر کاربران و شرکتها به نوعی از بدافزار موسوم به Stuxnet آلوده شده اند .

این ویروس بجزء ایجاد اختلال در سیستمهای رایانه ای ، سعی در سرقت اطلاعات محرمانه و صنعتی دارد .

این ویروس از طریق شبکه اینترنت - کول دیسکها و دیگر تجهیزات ارتباطی منتشر می شود و متاسفانه بر روی تمام سیستم عاملهای شرکت ماکروسافت تاثیر دارد .

کشورهای ایران - هند - اندونزی - آمریکا از جمله کشورهایی می باشند که به این ویروس آلوده شده اند که طبق گزارش شرکت سیمانتک کشور ایران با 60% آلودگی در صدر این گروه قرار دارد .

کارشناسان شرکت سیمانتک یکی از دلایل بی سابقه ایران به این ویروس و دیگر ویروسها را عدم استفاده کاربران و شرکتهای ایرانی از ضد ویروس و یا ضد ویروسهای معتبر می دانند .

شرکتهای سوفوس - ترندماکرو و سیمانتک تا کنون چندین ویروس را که از این نقص امنیتی سوء استفاده می کنند شناسایی نموده اند و توسط بروزرسانی نرم افزارهای خود سعی در حفاظت از کاربران خود دارند .

شرکتهای جی دیتا - پاندا و اف- سکیور از دیگر شرکتهای می باشند که در زمینه بررسی ویروس و کمک به کاربران خود فعال بوده اند .

البته گفته شده است که شرکت  VBA32 اولین شرکتی بوده است که اولین نمونه از این ویروسها  را شناسایی نموده است .

شرکت دورانتاش عرضه کننده و پشتیبانی کننده برتر نرم افزارهای امنیتی و ضد ویروس در ایران نیز با اطلاع رسانی در این زمینه سعی در کمک به کاربران و شرکتها جهت کاهش آسیبهای احتمالی شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد