آیا کسپرسکی به پایان راه خود رسیده است ؟؟

جمعه 15 مرداد ماه سال 1389 ساعت 5:45 PM

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

همانطور که کاربرانی که در جریان اخبار آی تی و ضد ویروسها بوده اند هر اتفاقی در بازار آنتی ویروس ایران - خوب یا بد - اتفاق می افتد یک سمت آن به نوعی به نمایندگان کسپرسکی و شرکت کسپرسکی ارتباط پیدا می کند یا سر نخهای آن به این شرکتها می رسد.

گاهی این ارتباط مستقیم بوده و گاهی غیر مستقیم و به نوعی پشت پرده .

همکاری بعضی از وب سایتهای خبری و نشریات بصورت در بست با کسپرسکی و نمایندگان آنها در ایران و همچنین توزیع کنندگان اماراتی این شرکت همواره دارای نکات جالبی بوده است .

یعنی اعمال سیاست از کسپرسکی و انتشار توسط رسانه ها و نشریات مثلا مستقل ولی بسیار ضعیف .
ارائه اطلاعات و اخبار غلط و اشتباه بخصوص در مورد محصولات دیگر شرکتهای تولید کننده آنتی ویروس ، توسط نشریات و وب سایتهایی که از طرف فروشندگان و بخصوص نمایندگان کسپرسکی حمایت می شوند .


ارائه اخبار هیجانی و خبر ورود محصولاتی از کسپرسکی به ایران که هیچگاه وارد ایران نشدند یا بعد از مدت مدیدی از درج خبر وارد ایران شده اند . ( آماده سازی بازار برای ورود محصول ولی نه 1 هفته یا 2 هفته - بلکه گاهی تا 1 یا 2 ماه قبل از ارائه محصول به بازار  )

حمایت فروشندگان و نمایندگان کسپرسکی  و به طبع آن وب سایتها و نشریاتی که از طرف کسپرسکی حمایت می شده اند از شرکتها و محصولاتی که به طور مشخص کیفیت بسیار پایین تری دارند ( VBA32 و Quick Heal ) و حتی آویرا .

وقتی کاربری یا مدیر شبکه ای یک آنتی ویروس ضعیف و با کیفیت پایین خریداری می کند قطعآ آن را تمدید ( خرید مجدد ) نخواهد نمود و در شرایطی که کسپرسکی به لطف تبلیغات مستمر و لطف بدون هزینه وب سایتها - وبلاگها و فروم ها تبلیغ می شود - کاربر برای تمدید و خرید مجدد آنتی ویروس با احتمال بیشتری به سمت محصولات کسپرسکی متمایل می شود .

 .  ( هدایت کاربران و بازار خرید و فروش محصولات ضد ویروس بطور غیر مستقیم به سمت محصولات کسپرسکی ) . کاری زیرکانه و هدفمند . )

ارائه آمارهای غیر واقعی از میزان فروش آنتی ویروسها در بازار ایران که کسپرسکی همواره اول یا در بدترین حالت دوم بوده است . ( آمار ارائه شده توسط لاوان و ایتنا )

ارائه آمار فروش بالاتر برای محصولاتی که کیفیت بسیار پایینی دارند . ( آمار ارائه شده توسط لاوان که برای مثال فروش آنتی ویروس ایمن را بالاتر از دیگر محصولات درج نموده بود البته بجز کسپرسکی . ) - آمار فروش آنتی ویروس ایمن را حتی از پاندا بالاتر درج نموده بودند .

در آن زمان لاوان فقط محصولات شرکتهای نود32 - کسپرسکی - ایمن - مک آفی و بیت دفندر را عرضه می نمود . ( و حالا پاندا را حذف نموده است . )

چرا نمایندگان کسپرسکی و حامیان آنها از اینکه کاربران و مدیران شبکه حتی در مورد دیگر محصولات ضد ویروس ( بخصوص محصولات با کیفیت ) اطلاعاتی داشته باشند یا خبری مطالعه کنند  ، دلهره دارند ؟؟؟

و در آخرین اقدام حذف محصولات شرکت پاندا از سبد فروش محصولات شرکت لاوان . که ظاهرآ نشان می دهد فروشندگان و بخصوص نمایندگان کسپرسکی و حامیان آنها به هیچ عنوان تحمل یک رقیب خوب را ندارند .

دیگر محصولات مثل ترندماکرو و سیمانتک عرضه نمی شوند وگرنه برای سالهای بعد درصد بسیار پایینی از کاربران و شرکتها ، کسپرسکی را بعنوان آنتی ویروس خود انتخاب می نمایند .

جالب است که همین مجموعه فروشگاه های لاوان در سبد فروش خود ، آنتی ویروس مک آفی را عرضه می کند که ضد ویروسهای آن در ایران ( آی پی های ایران ) قابل استفاده نمی باشند . که عرضه این آنتی ویروس در ایران و بخصوص توسط لاوان جای سوال دارد. ( این سوال پیش می آید که لاوان آنتی ویروس کرکی به فروش می رساند ؟؟؟ )

شاید از خود بپرسید رابطه لاوان و کسپرسکی و عصر ارتباط و ایتنا چیست ؟

جواب این سوال را باید در کجا جستجو کرد ؟؟؟

یکی از افرادی که می تواند در یافتن جواب این سوال به ما کمک کند  دوست عزیز جناب آقای باقر بحری مدیر عامل قبلی شرکت آواژنگ و مدیر عامل فعلی شرکت آتنا و رئیس هیئت مدیره شرکت پارس آتنا دژ ( پاد ) و عضو هیئت مدیره شرکت سازگار ارقام و عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و رئیس کمیسون سخت افزار نظام صنفی می باشد . و البته شخص دیگر  جناب آقای علیرضا صالحی مدیر شرکت دیده بان آی تی و رابط کسپرسکی در ایران و مدیر روابط عمومی افتا نظام صنفی تهران و کارمند تحریره نشریه دنیای کامپیوتر و ارتباطات و وب سایت ایتنا پرسید .

البته نباید نقش جناب آقای محمد مبصری قائم مقام کامگارد و مدیر عامل تجارت امن خاورمیانه را فراموش نمود .

* پاد ( پارس آتنا دژ )  و سازگار ارقام از تامین کنندگان محصولات لاوان می باشند . و سازگار ارقام دومین تامین کننده بزرگ محصولات لاوان می باشد .

در مورد آقای صالحی که فکر کنم نیاز به توضیح نباشد ، نقش ایشان بعنوان مدیر عامل شرکت دیده بان آی تی و یکی از کارمندان تحریریه نشریه دنیای کامپیوتر و ارتباطات و وب سایت متعلق به آنها یعنی ایتنا در مدیریت فعالیتهای رسانه ای برای کسپرسکی و ضد رسانه ای برای رقبای کسپرسکی مشخص و واضح می باشد .

 که از نمونه فعالیتهای رسانه ای برای تبلیغات منفی بر ضد دیگر شرکتها می توان به موارد ذیل اشاره نمود . ( درج گزارش و مصاحبه ساختگی - درج خبر تقلبی بودن لایسنسهای کسپرسکی پاکستان - برای مقابله با شرکت دورانتاش که نماینده توزیع کننده غرب کسپرسکی - شرکت تریلیوم که دفتر آن در پاکستان می باشد .)

به نظر شما چرا نمایندگان و افراد مرتبط با کسپرسکی تا این اندازه از وجود محصولات شرکتهای معتبر یا محصولاتی که کیفیت آنها براحتی با کسپرسکی برابری می کنند و در بسیاری از موارد هم از لحاظ کیفیت و هم ویژگی ها و امکانات نرم افزاری بهتر از کسپرسکی می باشند دل آزرده می شوند.

چرا همواره در این فعالیتها جای پای نمایندگان کسپرسکی ( بخصوص مجموعه فروشندگان وابسته به شرکتهای کامگارد امارات - تجارت امن خاورمیانه - پارس آتنا دژ  و داده پردازان دوران و حتی الحسانی و کارنما رایانه و آقای صالحی ) دیده می شود ؟؟

حفظ بازار با چنگ و دندان ؟

شرکتهای گلدن سیستم و آواژنگ سیستم ( که با عقد 2 قرارداد جدید با شرکتهای دیگر فروشنده آنتی ویروس ) البته ظاهرآ راه خود را جدا نموده اند  .

البته هنوز شرکتهای گلدن سیستم و آواژنگ روشن نکرده اند که سیاست آنها در برخورد با 3 شرکت کسپرسکی - جی دیتا و بیت دفندر چگونه خواهد بود ؟؟

* در حال حاضر گلدن سیستم بطور همزمان همکار تجاری 3 شرکت فوق می باشد .

* ( گلدن سیستم یکی از سهامداران شرکت آواژنگ می باشد. )


آیا گلدن سیستم از بازی ها و رفتارهای بچه گانه و غیر حرفه ای و اصطلاحآ غیر بیزینسی کسپرسکی و شرکت اماراتی - هندی - ایرانی کامگارد خسته شده اند و یا نفوذی کسپرسکی به دیگر شرکتها ( جی دیتا - بیت دفندر )  می باشد - که البته کمی بعید به نظر می رسد .

یا مدیران شرکتهای گلدن سیستم و آواژنگ سیاست دیگری دارند ؟!!!

البته نکته ای که وجود دارد این است که هیچ کدام از محصولات ارائه شده توسط شرکت آواژنگ در سبد فروش لاوان موجود نمی باشد . ( تا لحظه درج این مقاله )

جالب است که تقریبآ تمام افرادی که بعد از شرکت آواژنگ به نوعی با کسپرسکی ارتباط داشته اند از کارمندان شرکت آواژنگ سیستم می باشند . - آقای بحری ( همراه با مجموعه پاد ) زمانی ایشان مدیر عامل شرکت آواژنگ بوده اند .- و البته کارمندان شرکت کامگارد و تجارت امن خاورمیانه - مثلا جناب آقای مبصری .

به نظر شما چرا با اینکه شرکت کامگارد توزیع کننده کسپرسکی در 14 کشور خاورمیانه می باشد ، اقدام به ایجاد شرکتی جدید با نام تجارت امن خاورمیانه در ایران نموده که این شرکت نیز توزیع کننده باشد ؟؟؟

آنها از رشد شرکتهایی که محصولات ضد ویروس معتبر و با کیفیت را توزیع می کنند به شدت می هراسند  ؟؟؟؟

به نظر شما چرا شرکت دورانتاش یکی از شرکتهای مطرح فروشنده و نماینده کسپرسکی اقدام به توزیع محصولات شرکتهای دیگر امنیتی نمود ؟؟

- البته دیگر شرکتهای فروشنده کسپرسکی این شرکت را غیر معتبر می دانند و بسیار سعی می کنند تا جلوی نفوذ و گسترش این شرکت را به راه های مختلف بگیرند .

محصولاتی مانند : سیمانتک ( نورتون ) - ترندماکرو - جی دیتا - وب روت و محصولات دیگر شرکتها را عرضه نموده است .

شرکت دورانتاش اولین شرکت عرضه کننده محصولات ضد ویروس ترندماکرو - وب روت - جی دیتا - آوست و آی وی جی در ایران می باشد . و اولین عرضه کننده ضد ویروسهای تحت شبکه ویژه شرکتها و دفاتر خانگی و کوچک و متوسط در ایران می باشد .

همچنین شرکت دورانتاش به این دلیل که شرکتهای رقیب امکان جعل محصولات و توزیع با نام دورانتاش را نداشته باشند - لایسنس را به طور مستقیم به کاربران عرضه می کند .

این شرکتها  برای مقابله با شرکتهای که راه دیگری را بجزء راه کامگارد انتخاب نموده اند دست به هر حربه ای می برند . بخصوص اگر آن شرکتها خود از نمایندگان کسپرسکی باشند ؟؟؟ ( این شرکتها را کرک فروش و غیر اورجینال فروش معرفی می کنند و به قولی ترس در دل مشتریان و کاربران ایجاد می کنند . )

البته سعی می کنند کمتر در مورد نود32 اخبار بد منتشر کنند - زیرا شرکت آتنا ( پاد ) این محصول را عرضه می نماید .

-  محصولات کسپرسکی که در 3 تا 6 ماه اخیر عرضه و یا بروز شده اند مشکلات متعددی داشته اند . که در یاداشتها و اخبار قبلی در مورد آنها بطور کامل شرح داده شده است .

مورد بعدی عدم درج آگهی های شرکتهای رقیب در نشریات ( وابسته به کسپرسکی ) :

جالب اینکه در مواردی حتی از درج آگهی های شرکتهای رقیب در همین نشریات و وب سایتها جلوگیری به عمل می آورند .

2 هفته تعلیق بی دلیل یکی از آگهی های ( اندازه کوچک ) شرکت دورانتاش - . ارائه قیمت

 400 هزار تومانی به شرکت دورانتاش برای آگهی که برای آن از شرکتهای دیگر زیر 100 هزار تومان هزینه اخذ می شود . ) به زبان بی زبانی یعنی آگهی نمی زنیم ؟؟؟!!!! عصر ارتباط

چرا نشریات ( مانند عصر ارتباط ) و وب سایتهایی مثل ( ایتنا ) که از حامیان کسپرسکی ( و شاید بتوان گفت متعلق به خود حامیان و نمایندگان کسپرسکی - اصطلاحآ  دفتر روابط عمومی کسپرسکی یا آقای رابط کسپرسکی - جناب آقای علیرضا صالحی ) می باشند اخباری صحیح و درست و معتبر از محصولات معتبر جهانی مانند ترندماکرو - سیمانتک - وب روت و غیره  ) و یا حتی جی دیتا درج نمی کنند و جدیدآ نیز نشان داده اند که روابط همچین خوبی با پاندا ندارند و دست به عصا راه می روند .

البته یا اطلاعات و خبر درج نمی کنند ،یا اگر هم درج کنند همراه با ارائه اطلاعات غلط می باشد.

برای نمونه همین نشریه عصر ارتباط در یکی از مقالات خود ، اطلاعاتی را بصورت فاحش  اشتباه درج نموده بود : 

( جی دیتا 3 موتور جستجو دارد - آن هم چه موتورهایی : آی وی جی - آویرا - نود32  ) .

 اگر می نوشتند موتور گازی یا 2 گانه سوز می گفتیم شاید اشتباه تایپی است .

در یک مورد حتی نشریه دنیای اقتصاد نیز به این جمع افزوده شد و گزارشی با اشکالات بسیار که حتی بسیاری از کاربران عادی نیز  اطلاعات صحیح آن را می دانستند درج نمود . ( درج آمار فروش فقط 4 شرکت  + گفتار منفی در مورد محصولات دیگر شرکتها به صورتی که نهایتا کاربر را به سمت محصولات کسپرسکی سوق می داد - اینکه هر شرکتی نماینده رسمی در ایران ندارد ، محصولاتش قابل استفاده در ایران نیست و بسیاری از دیگر موارد . )

کسی نیست بگوید همین کسپرسکی که نماینده رسمی دارد چه گلی به سر این کاربران زده است .

البته ما منکر کیفیت نسبی نرم افزارهای ضد ویروس کسپرسکی نیستیم ولی 2 مشکل دارند که شاید برای کاربرانی که تا کنون نرم افزار خوب و با کیفیت ندیده اند جالب باشد :

1- کیفیت نرم افزارهای ضد ویروس کسپرسکی در مقایسه با خیلی از آنتی ویروسهای دیگر بخصوص پر فروشهای بازار دنیا در رتبه بسیار پایین تری می باشد .

و با مشکلاتی که جدیدآ داشته نشان داده است راه بسیار طولانی برای رسیدن به یک نرم افزار امنیتی ایده آل و مطمئن دارد .

2- اشکالاتی که نسخه های نهایی نرم افزارهای ضد ویروس کسپرسکی ( خانگی و تحت شبکه ) و همچنین کنسول مدیریتی ضد ویروس تحت شبکه آن داشته اند  و بارها کاربران خانگی و مدیران شبکه را با دردسرهای زیادی روبرو نموده است .

3- روسی بودن این شرکت نیز باعث می شود نتوان بطور کامل به مجموعه کسپرسکی اعتماد نمود .

آیا نمایندگان کسپرسکی این احساس را دارند که دیگر کسپرسکی محصولی نیست که به قول خودشان کاربران مجبور به استفاده از آنها باشند ؟؟ یا مشکل این نمایندگان بزرگتر از آن است ، که حتی حاضر شده اند در بقول خودشان وب سایتها و نشریات معتبر بطور کامل چهره خود را نمایان کنند و  دروغ های آشکاری را درج و چاپ نمایند ؟؟؟؟

آیا کسپرسکی به پایان راه به اصطلاح پر افتخار خود در منطقه خاورمیانه و ایران رسیده است ؟؟؟

آیا هنوز ایران در تصرف روسهاست ؟؟

-حال باید کسپرسکی محصولاتی مانند جی دیتا - ترندماکرو - سیمانتک - پاندا - وب روت را نیز در کنار خود تحمل نماید .
آیا کاربران اعتماد خود را نسبت به محصولات این شرکت روسی از دست داده اند !!! و تازه به نتیجه ای دارند می رسند یا رسیده اند که ف در گذشته کاربران و شرکتها و سازمانهای کوچک و بزرگ منطقه آمریکای شمالی و اروپا به آن رسیده بودند ؟؟؟ یعنی استقبال بسیار کم از کسپرسکی در آن کشورها .

فکر کنم بد نیست سری به وب سایت Alexa  بزرنید و آماری از وب سایت کسپرسکی بگیرید .

چیزی حدود 10% ترافیک این وب سایت مربوط به زیر دامنه support.kaspersky.com می باشد .

ظاهرآ کاربران کسپرسکی بسیار به مشکل بر می خورند .

این رقم برای وب سایت ترندماکرو 3.9% و سایمنتک 0.2% می باشد .

بد نیست به شرکای تجاری این شرکتها نگاهی بینداریم .

برای نمونه شرکتهای ingrom و  logicom که از بزرگترین شرکتهای توزیع کننده تجهیزات آی تی در دنیا می باشند . این شرکتها دفاتر زیادی در کشورهای مختلف دارند و  از توزیع کنندگان ترندماکرو و سیمانتک و مک آفی  می باشند .

در مقابل شرکت کوچک کامگارد که طی 2-3 سال به لطف تلاشها و تبلیغات وسیع آواژنگ سیستم جزء پر فروش ترین شرکتهای همکار کسپرسکی بوده است .

شرکت آواژنگ سیستم در طول 2 سال گذشته دیگر برای محصولات کسپرسکی تبلیغات نمی کند .

میدانیم که حتمآ سوالات بسیاری برای شما کاربران گرامی پیش آمده است و به بسیاری از سوالات شما نیز توانسته ایم پاسخ بگوییم .

نکته آموزشی :

* امروزه هر شخصی یا شرکتی که حتی 1 کامپیوتر و یا 1 موبایل دارد وابسته به آنتی ویروس می باشد و در هر صورت باید اقدام به خرید و نصب یکی از انواع آنتی ویروس ( معتبر ) نماید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد