مشکلات امنیتی در نیمی از برنامه های کاربردی

جمعه 2 مهر ماه سال 1389 ساعت 9:28 PM


خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش - دیسنا :

به گزارش سی نت CNET :

به گزارش خبرگزاری امنیت اطلاعات دورانتاش - دیسنا ، بیش از نیمی از نرم افزارهایی که در شرکت های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند دارای مشکلات امنیتی هستند.

بنا بر اطلاعات ارائه شده در گزارشی که شرکت امنیتی Veracode منتشر کرده است، بیش از نیمی از نرم افزارهایی که در شرکت های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند دارای مشکلات امنیتی هستند.

شرکت veracode بیش از 2900 برنامه کاربردی را که توسط مشتریان ابری اش مورد استفاده قرار گرفته بودند، در 18 ماه مورد بررسی قرار داده و دریافته است که 57 درصد برنامه های مذکور دارای سطح قابل قبولی از امنیت نیستند.

بر طبق این گزارش اکثر کدهایی که توسط شرکت های پیمانکار و متفرقه برای سازمان های بزرگ نوشته می شوند، دارای مشکلات امنیتی هستند. در حقیقت این شرکت ها در 81 درصد مواقع نمی توانند به استانداردهای امنیتی برسند.

با توجه به یافته های این گزارش Cross-site scripting همچنان بیشترین آسیب پذیری مشترک در بین برنامه های کاربردی است و برنامه های .Net به طرز عجیبی دارای حفره های امنیتی بسیاری هستند.

در یک گزارش مشابه دیگر که WhiteHat Security منتشر کرده است نیز عنوان شده که وب سایت ها به طور متوسط دارای 13 آسیب پذیری جدی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد