بروز مشکل در محصول جدید و نسخه های آنتی ویروس های 2011 کسپرسکی

یکشنبه 13 تیر ماه سال 1389 ساعت 3:29 PM

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش : دیسنا دات آی آر . www.DISNA.ir که بسیاری از کاربران می دانند ، شرکت کسپرسکی پیشرو در ارائه راهکارهای امنیتی و ضد ویروس به تازگی اقدام به معرفی نسخه های 2011 نرم افزارهای ضد ویروس خود ( آنتی ویروس و اینترنت سکیوریتی ) و همچنین نرم افزار ضد ویروس جدید خالص Kaspersky PURE  نموده است .

همانطور

متاسفانه نسخه های جدید ارائه شده توسط کسپرسکی دارای ایراداتی می باشد که باعث ایجاد اخلال در سیستم کاربران شده و دردسرهای فراوانی را برای آنها بوجود آورده است .

به کاربران توصیه می شود از نصب نسخه های 2011 و همچنین محصول جدید کسپرسکی Kaspersky PURE خودداری نموده تا نسخه های اصلاح شده  New Release این محصولات توسط شرکت کسپرسکی ارائه شوند .

نکته : با وجود ارائه این محصولات بخصوص نسخه های 2011 در وب سایت بین المللی شرکت کسپرسکی ( که بیشتر از آسیا و آفریقا بازدید دارد )  ، این شرکت معرفی و عرضه این محصولات را در منطقه  آمریکای شمالی به حدود 2 ماه آینده یعنی ماه Agust  2010 و در اروپا به اواخر ماه July 2010 به تعویق انداخته است .

ظاهرآ شرکت کسپرسکی خود نیز به نوعی به مشکل دار بودن نرم افزارهای ارائه شده آگاهی داشته و سعی در برطرف نمودن آنها دارد .

منطقه آمریکای شمالی و اروپا از جمله مناطق و بازارهای حساس می باشد . زیرا فروش عمده شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس در این مناطق می باشد و اشتباهات این چنینی می تواند منجر به از دست دادن بخش بزرگی از بازار شود .

قابل ذکر است کاربران منطقه آمریکای شمالی دارای حساسیت زیادی در انتخاب محصولات ضد ویروس و امنیتی دارند و شرکتها باید تلاش بسیاری کنند تا بتوانند اعتماد کاربران این منطقه را بخود جلب کنند .

پر فروش ترین و معتبر ترین محصولات ضد ویروس در منطقه آمریکای شمالی که همگی از پر فروشترین محصولات ضد ویروس در دنیا نیز می باشند  ، از شرکتهای سایمنتک ( نورتون ) - ترندماکرو ( پی سی سیلین ) Trend Micro - مک آفی McAfee - وب روت Webroot و AVG می باشند .

این شرکتها با ارائه راهکارها و محصولات متنوع و مناسب با بهترین کیفیت و ارائه نرم افزارهای بسیار ایمن توانسته اند حدود 98% بازار آنتی ویروسها را نه فقط در آمریکا و اروپا بلکه در دنیا در اختیار خود داشته باشند .

قابل ذکر است عمده مشکلات پیش آمده برای کاربران بواسطه نصب نسخه های جدید کسپرسکی شامل موارد ذیل می شود :

- مشکل در بروزرسانی

- استفاده غیر طبیعی و بسیار زیاد از منابع سیستم

- سرعت اسکن بسیار پایین

- اخلال در کار سیستم عامل و کامپیوتر

- اشتباه در تشخیص فایلهای ویروسی و غیر ویروسی ( سالم )

- عدم امکان از نصب انداختن نرم افزار Uninstall به صورت کامل و صحیح

از عمده مشکلات ایجاد شده برای کاربران بوده است .

همچنین نسخه های جدید شرکتی کسپرسکی با نام Kaspersky Open Space Security R2 نیز که حدود چند ماهی از ارائه آن توسط شرکت کسپرسکی می گذرد دارای اشکالاتی مشابه بوده است که می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

1- مشکل در بروزرسانی کنسول مدیریتی Kaspersky Administration Kit

2- کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه سرعت پردازشی سرور ها و کلاینها .

البته شرکت کسپرسکی در Release جدید محصولات ضد ویروس تحت شبکه خود سعی در بر طرف نمودن این اشکالات نموده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد