مقایسه وضعیت استفاده از نرم افزارهای اورجینال و ضد ویروس در 2 اس

جمعه 14 خرداد ماه سال 1389 ساعت 2:06 PM

 مقایسه وضعیت استفاده از نرم افزارهای اورجینال و بخصوص ضد ویروس ها در 2 استان اصفهان و آذربایجان شرقی
( تحلیلی ) .

با گشت و گذاری در بازارهای 2 استان اصفهان و تبریز تا حدی وضعیت استفاده از نرم افزارهای اورجینال و بخصوص آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی که از اهمیت فوق العاده ای برخودارند بدست می آید .
در این زمینه البته اصفهانی ها گوی سبقت را از آذربایجان شرقی ها ربوده اند .
نرم افزارهای اصلی و بخصوص آنتی ویروس در بازار اصفهان به وفور یافت می شوند ولی در این زمینه استان آذربایجان شرقی و بخصوص شهر تبریز به عنوان مرکز این استان دچار ضعف های بیشتری می باشد .

تعداد فروشندگان و عرضه کنندگان نرم افزارهای اورجینال و آنتی ویروس در شهر اصفهان به مراتب بیشتر از تبریزی ها می باشد و این نشان می دهد اصفهانی ها به استفاده درست از سیستمهای کامپیوتری و موبایل خود اهمیت بیشتری می دهند .
البته شاید یکی از دلایل آن این باشد که اصفهانی ها حسابگرتر باشند ، زیرا می داند با استفاده از ضد ویروسهای اصلی ، می توانند هزینه های نگهداری کامپیوتر یا نوت بوک خود را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهند .

ولی در این میان مردم استان آذربایجانی شرقی کمی تعلل نموده اند و به عبارتی ترجیح می دهند وقت و هزینه زیادی را صرف باز گرداندن اطلاعات و تعویض های مکرر و سردرد دار ویندوز و نصب برنامه ها نمایند  و هزینه ها چند برابری را تحمل نمایند .

با گشتی در یکی از 3 پاساژ های اصلی فروشندگان نرم افزار و کامیپوتر در تبریز پی می برید که فقط 1 یا 2 فروشنده اقدام به عرضه بسیار محدود آنتی ویروس و آن هم محدود به 1-2 شرکت می کنند ولی در 2 پاساژ اصلی شهر اصفهان حداقل حدود 5 فروشنده نرم افزار و حتی فروشندگان نوت بوک اقدام به فروش نرم افزارهای اورجینال و ضد ویروسهای اورجینال می نمایند و این نشان می دهد وضعیت استفاده از این نرم افزارها در استان اصفهان بسیار بهتر است .

در مورد ویندوز های اورجینال ولی در تبریز موضوع عجیبی دیده شده و آن عرضه ویندوز های 7 نسخ Ultimate با قیمت 129 هزار تومان می باشد و عرضه ویندوزهای XP SP3 با قیمت حدود 35 هزار تومان که البته گفته می شود که OEM می باشند ولی شرکت ماکروسافت هیچ نسخه ای را با این قیمت و این شرایط عرضه ننموده است .

هرچند در کل هنوز نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه بخوبی قابل مشاهده است ولی بعضی از استانها نیاز بیشتری برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارند که استان آذربایجان شرقی از آن جمله است .

هنوز بسیاری از کاربران هزینه های سنگینی برای تعمیرات ممتد و مکرر کامپیوتر یا نوت بوک و موبایل خود می دهند ولی بدلیل عدم آگاهی ، راهی را برای بر طرف نمودن مشکلات خود نیافته اند . البته تعدادی از این کاربران نیز به متخصصان نا آگاه کامپیوتر و یا تعمیرکاران سودجوی کامپیوتر و نوت بوک پناه می برد و از آنتی ویروسهای غیر اورجینال یا بهتر بگوییم ویروس با interface و ظاهر آنتی ویروس  استفاده می نمایند .
در این میان نقش فروشندگان کامپیوتر و نوت بوک و موبایل پر رنگ می باشد ، زیرا این قشر از فروشندگان بدلیل اخذ هزینه برای تعمیرات از ارائه توضیحات و فروش نرم افزارهای اصلی به کاربران طفره رفته و علاقه ای به این مسئله نشان نمی دهند .

دسته ای از کاربران نیز متاسفانه هنوز به این سطح از آگاهی و دانش دست نیافته اند که بدانند بین نرم افزار و آنتی ویروس های اورجینال و کرک شده یا فعال شده با لایسنس سرقتی تفاوت وجود دارد و این دسته از کاربران و متخصصین رایانه نیاز به مطالعه بیشتر در این زمینه دارند .

البته تعداد زیادی از کاربران تفاوتهای نرم افزارهای اورجینال و کرکی را بخوبی می دانند ولی بدلیل کلاه برداری شرکتهای خرده فروش و تقلب در این زمینه که عمدتآ با نام شرکتهای توزیع کننده اتفاق افتاده است ، نتوانسته اند بخوبی از نرم افزار آنتی ویروس خریداری شده استفاده نمایند و دچار نوعی نا امیدی شده اند .

متاسفانه درگیری های بین توزیع کنندگان و توزیع بسته های تقلبی از محصولات همدیگر نیز یکی از دلایل آشفتگی در این بازار رو به رشد می باشد .

واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش به عنوان توزیع کننده برتر نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس و سیستم عاملهای ویندوز با همکاری خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش سعی در اطلاع رسانی شفاف در این زمینه را دارد تا کاربران گرامی بتوانند هم لزوم استفاده از نرم افزارها و ضد ویروسهای اورجینال را درک نمایند و هم برای خرید این محصولات با مشکلی مواجه نشوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد