نخستین انسانی که به یک ویروس رایانه‌ای آلوده شد!

چهارشنبه 12 خرداد ماه سال 1389 ساعت 2:59 PM

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش :  یک دانشمند انگلیسی برای اینکه نشان
دهد «انسان‌های آینده» افراد دارای ویروس‌های رایانه‌ای هستند، خود را به یک تراشه RFID ویروسی آلوده کرد.

به گزارش مهر، بدن انسان در آینده می‌تواند به ابزاری برای آلوده‌کردن سیستم‌های رایانه تبدیل شود. اکنون یک دانشمند انگلیسی به نام مارک گاسون به نخستین انسانی که آلوده به یک ویروس رایانه‌ای است تبدیل شده است.

این دانشمند که مسئول بررسی حملات سایبری در دانشگاه ردینگ است، یک تراشه RFID آلوده به یک ویروس رایانه‌ای را به دست خود پیوند زد. تراشه‌های RFID (شناسایی با بسامدهای رادیویی) سیگنالی را منتشر می‌کنند که به انسان اجازه می‌دهد به بخشی از اطلاعات شخصی خود وارد شود و با تلفن همراه خود تعامل کند.

تراشه‌های RFID مسئله جدیدی نیستند و پیش از این نیز خود این دانشمند یک نمونه از این تراشه‌ها را برای بازکردن درهای الکترونیکی خانه به‌خود پیوند زده بود. براساس گزارش PCWorld، گاسون و همکارانش نشان دادند که یک ویروس تک‌کاره تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد.

این محققان این ویروس را در تراشه RFID گذاشتند و آن را به مچ گاسون پیوند زدند. سپس این دانشمند به لابراتوار خود رفت و زمانی که رایانه‌های لابراتوار کد ویروس را خواندند، ویروس وارد پایگاه داده‌های رایانه‌ها شد و شروع به تکثیر کرد و حتی توانست به کارت‌های مغناطیسی که برای باز کردن در لابراتوار استفاده می‌شود، واردشود. به‌گفته این محققان،این ویروس‌ها می‌توانند به‌روش بی‌سیم ازدستگاه‌های‌پیوندزده شده به انسان وبه‌رایانه‌هایی‌که با آنها تعامل می‌کند، منتقل شوند.

این ویروس هیچ مشکلی برای سلامت فیزیکی مارک گاسون ایجاد نکرده است اما به‌نظر می‌رسد که بتواند برای کسانی که از دستگاه‌هایی مثل پیس میکر استفاده می‌کنند مشکلاتی ایجاد کند. این دانشمند توضیح داد: نخستین انسان آلوده به ویروس رایانه‌ای بودن واقعا هیجان‌انگیز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد